😮KEZDŐDIK A BLACK FRIDAY!😮 Igazi kedvezmények akár -40 000FT legkelendőbb modellekre!

Altalanos szerzodesi feltetelei

Az eland, s.r.o. gazdasági társaság (cégjegyzékszám: 53385241, székhely: M. R. Štefánika 1016/15, 038 53 Turany, Szlovák Köztársaság) toproller.hu címen található webáruházának termékforgalmazással kapcsolatos 

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEI.

Információk, amelyeket nem szabad figyelmen kívül hagynia:

  • A fizetési módot és a szállítási módot a rendelési folyamat során választhatja ki.
  • A MEGRENDELÉS FIZETÉSI KÖTELEZETTSÉGGEL gomb megnyomásával Ön adásvételi szerződést köt társaságunkkal az adott árura, és köteles rendezni felénk a vételárat.
  • A fogyasztó-vásárló jogosult 14 napos határidőn belül indoklás nélkül elállni az adásvételi szerződéstől.
  • Vásárlóink személyes adatainak védelme nagyon fontos számunkra. Arról, hogy milyen személyes adatokat dolgozunk fel, miért és hogyan, az Adatvédelmi szabályzatban olvashat.

 

1 KIK VAGYUNK?

eland, s.r.o., székhely: M. R. Štefánika 1016/15, 038 53 Turany, Szlovák Köztársaság (a továbbiakbanszékhely címe”)

Cégjegyzékszám: 53385241

AdószámSK2121354983

bejegyezve a Zsolnai Járási Bíróságon, mint cégbíróságon, Sro szakasz 75871/L lajstromszámon, képviseli: Matej Hlavatý ügyvezető

(a továbbiakban: „eladó” vagy „mi”)

 

 2 HOGYAN LÉPHET VELÜNK KAPCSOLATBA?

Személyesen telephelyünkön a következő címen: eland, s.r.o., Robotnícká 12, 03601 Martin, Szlovák Köztársaság

Személyesen az alábbi panaszfelvételi címen: EXPANDECO - ELAND, FLK - Magyar Posta - Sikátorpuszta Hrsz.: 5453/18, Fót 2151, Magyarország

Telefon: +421 907 191 443
 
(munkanapon 8:00 - 16:00) 

E-mailben: info@toproller.hu

3 MELYEK AZ ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEINKBEN MEGISMÉTLŐDŐ TOVÁBBI FELTÉTELEK?

e-mail cím                        a vásárlói felhasználói fiókban, megrendelésben vagy más űrlapon megadott e-mail címe; 

webáruház                        a weboldalon üzemeltetett webáruházunk;

adásvételi szerződés       olyan ránk, mint eladóra és Önre, mint vásárlóra vonatkozó számos jogot és kötelezettséget tartalmazó kötelezettségvállalás, amelyet az Ön által a weboldalunkon leadott megrendelés alapján kötünk meg;

Polgári Törvénykönyv    a 40/1964 Tt. sz. Polgári Törvénykönyv;

vállalkozó                         saját nevében, saját számlájára és nyereségszerzés céljából folyamatos üzleti tevékenységet folytató természetes vagy jogi személy; azt az elvet követjük, hogy az a vásárló, aki a megrendelésben megadja a cégjegyzékszámát/adószámát vagy cégadatait, jogilag vállalkozóként lép velünk kapcsolatba;

fogyasztó                          minden olyan természetes személy, aki jogi tekintetben az üzleti tevékenységétől vagy foglalkozása önálló gyakorlásától függetlenül jár el; 

ÁSZF                                  jelen általános szerződési feltételek, azaz azok a szabályok, amelyek az adásvételi szerződés megkötésekor minket és Önt kötelezik;

weboldal                           Internetes cím toproller.hu

vásárló                                        Ön, a vásárló, legyen akár fogyasztó, akár vállalkozás.

4 AMIT A TÖRVÉNY ÉRTELMÉBEN AZ ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSE ELŐTT MINDEN VÁSÁRLÓVAL KÖZÖLNÜNK KELL?

4.1 Eladói jogosultságok és ellenőrző szervek. Az eladó vállalkozói engedély alapján jogosult az áru forgalmazására. A vállalkozói tevékenység ellenőrzését a helyileg illetékes vállalkozói hivatal végzi. A személyes adatok védelmének felügyeletét a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) látja el. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) és a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) meghatározott körben többek között a fogyasztóvédelmi előírások betartását felügyeli.

4.2 Az áruról készült fényképek tájékoztató jellegűek. A weboldalon található összes fénykép csupán tájékoztató célokat szolgál.

4.3 Áru, ár, költségek. 

4.3.1 Az árunk leírását, beleértve a főbb jellemzőit is, a honlapunkon találja.

4.3.2 Az árak a jogszabályban előírt díjakat is beleértve az általános forgalmi adót is tartalmazzák. 

4.3.3 A távközlési szolgáltatásokért nem számítunk fel további költségeket (pl. ha a telefonszámunkon hív minket, csak a szokásos telefonhívási díjat kell fizetnie). 

4.4 Lehetséges fizetési módok. A fizetési módok és szállítási lehetőségek konkrét feltételei a megrendelési folyamat során, vagy a weboldalunkon kerülnek részletesebben ismertetésre. Az árut az általunk kínált lehetőségek közül kiválasztott fuvarozóval szállíttatjuk le Önnek.

4.5 Kötelező hatályú megrendelés. A megrendelés elküldésével, azaz a megrendelés befejezése gomb megnyomásával az online áruházunkban, a vásárló kötelező érvényű megrendelést hoz létre, amely kötelezi a megrendelőt a fizetésre. A vásárlónak a jelen ÁSZF 7. pontjában részletesen leírtak szerint még a megrendelés elküldése előtt lehetősége van megrendelése átnézésére és kijavítására vagy módosítására.

4.6 Az ÁSZF kötelező hatálya. Megrendelése elküldésével Ön egyúttal azt is megerősíti, hogy elolvasta a jelen ÁSZF-et. 

4.7 A vásárló hibás teljesítésből eredő jogai. A vásárló hibás teljesítésből vagy jótállásból eredő jogait és azok gyakorlásának feltételeit a jelen ÁSZF 14. és köv. pontjai tartalmazzák.

5 MI AZ, AMIT MEG KELL OSZTANUNK A FOGYASZTÓ-VÁSÁRLÓKKAL AZ ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSE ELŐTT?

5.1 Az adásvételi szerződéstől való elállás joga. A fogyasztó-vásárló jogosult 14 napon belül indoklás nélkül elállni az adásvételi szerződéstől (hacsak nem kerül másképpen feltüntetésre), amely határidő számításának kezdeti időpontja legkésőbb:

5.1.1 adásvételi szerződés esetén az áru átvételének napja; vagy

5.1.2 több darabban/részben történő szállítást tartalmazó adásvételi szerződés esetén az utolsó áruszállítás átvételének napja; vagy

5.1.3 olyan szerződés esetén, amelynek tárgya rendszeresen ismétlődő áruszállítás, az első áruszállítmány átvételének napja; 

a fogyasztó jogosult elállni az adásvételi szerződéstől a 5.1.1-5.1.3. cikkben meghatározott időpont előtt is, ha az adásvételi szerződéstől való elállási szándékát bármilyen egyértelmű nyilatkozat útján, például az elállási nyilatkozat kitöltésével és elküldésével jelzi felénk, vagy e-mailt küld az info@toproller.hu címre, vagy más módon. 

5.2 Mikor NEM LEHET ELÁLLNI az adásvételi szerződéstől. A fogyasztó nem jogosult elállni a következő szerződésektől: 

5.2.1 olyan árura vonatkozó szállítási szerződés, amely a vásárló kívánságának megfelelően került módosításra és/vagy létrehozásra;

5.2.2 olyan árura vonatkozó szállítási szerződés, amelynek ára az eladó szándékától függetlenül a pénzpiacok ingadozásaitól függ, amelyekre a szerződéstől való elállásra fenntartott határidőn belül kerülhet sor;

5.2.3 olyan árura vonatkozó szállítási szerződés, amely esetében az áru gyorsan romlandó, valamint amely esetében az áru visszafordíthatatlanul össze lett keverve más áruval;

5.2.4 olyan lezárt csomagolásban lévő áru szállításáról szóló szerződés, amelyet a fogyasztó kivett a csomagolásból, és amelyet egészségügyi vagy higiéniai okokból nem célszerű visszaszolgáltatni, miután a fogyasztó felbontotta azt;

5.2.5 szállásra, áruszállításra, közlekedési eszköz bérlésére, étkezésre vagy szabadidő eltöltéséről szóló szerződés, ha a szerződést meghatározott időpontban vagy meghatározott időtartamon belül kell teljesíteni;

5.2.6 szolgáltatások nyújtásról szóló szerződés, ha azokat maradéktalanul teljesítették; ellenszolgáltatás fejében történő teljesítés esetén csak akkor, ha a teljesítés a fogyasztó előzetes kifejezett hozzájárulásával az elállási határidő lejárta előtt megkezdődött, és a vállalkozó a szerződés megkötése előtt tájékoztatta a fogyasztót arról, hogy a teljesítés nyújtása megszünteti a szerződéstől való elállási jogot;

5.2.7 a fogyasztó kifejezett kérésére a fogyasztó által megjelölt helyen végzett halaszthatatlan javításról vagy karbantartásról szóló szerződés; ez azonban nem vonatkozik a kért javításoktól eltérő javítások elvégzésére vagy a javításhoz, illetve karbantartáshoz szükséges pótalkatrészeken kívüli áruk szállítására;

5.2.8 digitális tartalomszolgáltatásról szóló szerződés, ha nem kézzelfogható adathordozón és az Ön előzetes kifejezett beleegyezésével az elállási határidő lejárta előtt szállították ki, és az adásvételi szerződés megkötése előtt tájékoztattuk Önt arról, hogy ilyen esetben nincs joga elállni az adásvételi szerződéstől.

5.3 A fogyasztó adásvételi szerződéstől való elálláskor érvényes kötelességei. Ha a fogyasztó eláll az adásvételi szerződéstől, köteles legkésőbb az adásvételi szerződéstől való elállástól számított 14 napon belül visszaküldeni számunkra mindazt az árut, amelyet azon adásvételi szerződés alapján szerzett be, amelytől elállt. A fogyasztó-vásárló köteles az árut hiánytalanul, azaz az összes mellékelt tartozékkal és dokumentációval együtt, tisztán, sértetlenül és lehetőleg az eredeti csomagolással együtt, abban az állapotban és értékben visszaküldeni vagy visszajuttatni, ahogyan azt átvette. Egyúttal a jelen ÁSZF 13.5 cikke szerint köteles eljárni, és ha az áruhoz kapott ilyet, visszaszolgáltatni az ajándékot.

5.4 Az áru értékének csökkenése. Az adásvételi szerződéstől való elállás esetén a vásárló felel a visszaküldött vagy visszajuttatott áru értékének minden olyan csökkenéséért, amely az áru természetének, jellemzőinek és működésének megismeréséhez szükségestől eltérő módon történő kezeléséből ered. Sérült vagy hiányos áru visszaküldése esetén az ügyfél köteles megtéríteni számunkra a keletkezett kárt. A kár mértékének, az áru értékcsökkenésének és a kárigény megfelelő értékének meghatározásához mindig az adott konkrét esetet értékeljük. Az áru értékének csökkenése esetén a vételárat előbb mindig maradéktalanul visszatérítjük, és csak ezt követően kérjük a vásárlótól az értékcsökkenés miatti kártérítési igény értékének rendezését. E lépésekről a feltüntetett e-mail címen vagy telefonszámon tájékoztatjuk Önt.

5.5 Elállás az adásvételi szerződéstől. Az adásvételi szerződéstől való elállás, illetve az áru későbbi visszaküldésének legegyszerűbb módja az elállási űrlap használata. Természetesen ugyanakkor lehetősége van arra is, hogy más egyértelmű nyilatkozattal álljon el az adásvételi szerződéstől. Amint Ön elállt az adásvételi szerződéstől, visszaigazolást küldünk az elállási nyilatkozat kézhezvételéről, vagy felkérjük a kérelem feldolgozásához szükséges információk megadására. A vásárlási szerződéstől való elállás esetén az áru visszaküldésének költségei a vásárlót terhelik. Ez akkor is érvényes, ha az áru természeténél fogva nem küldhető vissza a szokásos postai úton (elsősorban a nagy méret stb. miatt). Ebben az esetben az áru visszaküldésének közvetlen költségei 4000 Ft-tól Önt terhelik (a pontos összeget a fuvarozó az áru súlya alapján számítja ki, és erről előzetesen tájékoztatja az ügyfelet).

5.6 A vételár visszatérítése. Az adásvételi szerződéstől való - határidőn belüli - elállás esetén kötelesek vagyunk a visszaküldött termék kézhez vételét követően legkésőbb 14 napon belül haladéktalanul visszatéríteni a fogyasztónak az által befizetett összeget, éspedig ugyanazon a fizetési módszerrel, mint amellyel azt a számunkra kifizette. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy csak akkor vagyunk jogosultak visszatéríteni a pénzét, ha visszakaptuk a visszaküldött árut, vagy Ön bizonyította, hogy az árut elküldte a számunkra.

5.7 Panaszok. A fogyasztói panaszok peren kívüli rendezését az info@toproller.hu e-mail címen biztosítjuk. 

5.8 Peren kívüli vitarendezés. Az adásvételi szerződésből eredő fogyasztói jogviták peren kívüli rendezésére illetékes szervezet: Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, József körút 6, HU-1088 Budapest, Tel.: +3614594800, e-mail: nfh@nfh.hu, (https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/nyitolap), vagy Gazdasági Versenyhivatal, Alkotmány u. 5., H-1391 Budapest 62, Pf. 211, Telefon: (0036) 1-472-8900, https://www.gvh.hu/. Továbbá az Európai Fogyasztói Központ, József körút 6., Magyarország, H-1088 Budapest, Tel: +36/14594832, Fax: +36/12102538, e-mail: info@magyarefk.huwww.magyarefk.hu, az Európai Parlament és a Tanács fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a fogyasztói jogviták online rendezéséről szóló 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-én kelt 524/2013 sz. rendelete (rendelet) szerinti kapcsolattartó pont.

5.9 További információk a peren kívüli vitarendezésről. A viták peren kívüli rendezésére kizárólag a fogyasztó kezdeményezésére kerülhet sor abban az esetben, ha a vitát nem sikerült közvetlenül rendeznie az eladóval. Ez irányú indítványát a fogyasztó legkésőbb a vita tárgyát képező jogának eladónál történő első érvényesítésétől számított 1 éven belül nyújthatja be. A fogyasztóvédelemről szóló LVII/1996 Tt. sz. törvény (108/2024 Tt. sz.) szerinti kötelezettségek betartásának felügyeletét a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, József körút 6, HU-1088 Budapest, Tel.: +3614594800, e-mail: nfh@nfh.hu, https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/nyitolap is ellátja.

5.10 Európai Fogyasztói Központ. http://ec.europa.eu/consumers/odr címen található vitarendezési platform az eladó és a vásárló között az adásvételi szerződésből következően felmerült viták online rendezéséhez vehető igénybe.

5.11 Eladás utáni szerviz A vásárló részére nyújtott értékesítés utáni szolgáltatás feltételei részletesebben a jelen ÁSZF-ben kerülnek ismertetésre.

5.12 Értékelések. Az Árukereső segítségével feltölthető recenziók. Véleményeket olyan vásárlók írhatnak, akik esetében leellenőriztük, hogy ténylegesen vásároltak tőlünk. A vásárló elektronikusan megkapja a recenzió beillesztéséhez szükséges linket, kivéve, ha nem járult hozzá annak elküldéséhez.

5.13 Hamis vagy hiányos értékelések. Fenntartjuk a jogot, hogy ne tegyük közzé azokat a vásárlói értékeléseket, amelyek valótlanok, nem megfelelő nyelvezetet tartalmaznak és/vagy nem kapcsolódnak a megvásárolt áruhoz. 

5.14 Helytelen vagy hiányos információk által okozott kár. Kizárunk minden felelősséget a helytelen vagy hiányos információk vagy tanácsok által okozott károkért, különösen azokban az esetekben, amikor egy bizonyos eredmény elérése a címzett vagy más személyek cselekedeteitől, illetve ellenőrizhetetlen tényektől vagy véletlenektől függ. 

6 REGISZTRÁCIÓ, FELHASZNÁLÓI FIÓK ÉS HŰSÉGPROGRAM  

6.1 Regisztráció. Nálunk regisztráció nélkül is vásárolhat. A vásárló beregisztrálására a weboldalon található regisztrációs űrlap kitöltésével kerül sor. A regisztráció létrehozásához meg kell erősítenie, hogy elolvasta a jelen ÁSZF tartalmát és az Adatvédelmi szabályzatot.

6.2 Valós és helyes információk megadási kötelezettsége. Az üzlet weboldalán végzett beregisztrálás, valamint az árurendelés során a vásárló köteles helyes és valós adatokat feltüntetni. A felhasználói fiók adatait a vásárló köteles azok bármilyen módosítása esetén frissíteni. A vásárló által a felhasználói fiókban, valamint az árurendelés során feltüntetett adatokat az eladó helyeseknek tekinti.

6.3 Felhasználói fiók. Az e-mail címe és a megadott biztonságos jelszava segítségével beléphet a felhasználói felületére (a továbbiakban „felhasználói fiók”), amelyben többek között árumegrendeléseket adhat le. 

6.4 Felhasználói fiók zárolása. A vásárló köteles a felhasználói fiókjához való hozzáféréshez szükséges adatokat titokban tartani. A vásárló nem teheti lehetővé, hogy a felhasználói fiókját harmadik személyek használják. 3 sikertelen bejelentkezési kísérlet után letilthatjuk a felhasználói fiókot. Ezt biztonsági okokból, különösen az Ön felhasználói fiókjával való esetleges visszaélések megelőzése érdekében tesszük. Ha felhasználói fiókja blokkolva van, kérjük, lépjen kapcsolatba velünk az info@toproller.hu címen.

6.5 Felhasználói fiók törlésének lehetősége nem használat esetén. A felhasználói fiókot törölhetjük, különösen, ha a vásárló 1 évnél hosszabb ideig nem használja azt, vagy megszegi a jelen ÁSZF által módosított adásvételi szerződésben foglalt kötelezettségeit.

6.6 Szükséges karbantartás. A vásárló tudomásul veszi, hogy a felhasználói fiókja - különösen a szükséges karbantartások miatt - nem feltétlenül áll folyamatosan a rendelkezésére.

6.7 Törzsvásárlói program. Regisztrált ügyfeleink, akik egyúttal a hírlevelünkre is feliratkoztak, igénybe vehetik hűségprogramunkat, és így például részesülhetnek forgalom utáni kedvezményeinkből. Ha megfelel a hűségprogramunk ezen feltételeinek, akkor a kedvezmények összege általában az eladótól korábban vásárolt mennyiségtől függ. Hűségprogramunk feltételei és feltételei megtalálhatók weboldalunkon.

7 MEGRENDELÉS ÉS AZ ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSE 

7.1 Megrendelés létrehozásának dátuma. A vásárló az áruk kosárba helyezésével, a kiválasztott áruk szállítási és fizetési módjának kiválasztásával, valamint a kapcsolattartási és számlázási adatok megadásával létrehozza megrendelését a webáruházban.

7.2 Árujellemzők. Megrendelése leadása előtt a vásárló köteles megismerkedni az áru jellemzőivel, típusával és ajánlott felhasználásával. Megrendelése leadásával a vásárló megerősíti, hogy elolvasta és megértette ezt az információt. 

7.3 A megrendelés ellenőrzése. A megrendelés továbbítása előtt a vásárló leellenőrizheti azt, illetve esetenként kijavíthatja a megadott adatokat. 

7.4 Megrendelésküldési folyamat. A megrendelés a megrendelés elküldése gombra kattintva kerül továbbításra, és a megrendelési folyamat ezzel lezárul. Megrendelése elküldésével a vásárló megerősíti, hogy elfogadta a jelen általános szerződési feltételeket, és elolvasta az Adatvédelmi szabályzatunkat.

7.5 A megrendelésben szereplő adatok valóságtartalma. A megrendelésben feltüntetett információkat az eladó helyes adatokként kezeli. Ha a megrendelés feldolgozása során kiderül, hogy nyilvánvalóan hamis vagy hiányos adatok kerültek feltüntetésre, a megrendelést visszautasíthatjuk, amiről e-mailben értesítjük Önt. A vásárló felelősségre vonható a szándékosan hamis vagy helytelen információk által okozott károkért.

7.6 A megrendelés vásárló általi utólagos visszaigazolása. Az Eladó jogosult a megrendelés jellegétől függően (árumennyisége, a vételár összege, becsült szállítási költség) a megrendelés további megerősítését kérni a vásárlótól (például e-mailben vagy telefonon), valamint jogosult a vásárlótól az áru preferált mennyiségének pontosítását kérni.

7.7 Mikor kerül sor az adásvételi szerződés megkötésére? Az adásvételi szerződés megkötésére a megrendelés befejezéséhez szükséges gomb megnyomásakor kerül sor.

7.8 A megrendelés eladó általi visszaigazolása. A megrendelést teljesítő vásárló automatikus visszaigazolást kap tőlünk a megrendelés kikézbesítéséről a(z) e-mail fiókba. A vásárló a megkötött adásvételi szerződés egy példányát, azaz jelen ÁSZF hatályos szövegezését az áruval együtt kapja meg. A fogyasztó-vásárló az áruhoz az Adásvételi szerződéstől törvényes határidőn belül való elállás űrlapot is megkapja.

7.9 Az Eladó kötelességei. Az adásvételi szerződés megkötésével vállaljuk, hogy a megvásárolt árut átadjuk Önnek, és lehetővé tesszük a számára az áru tulajdonjogának megszerzését.

7.10 A vásárló kötelezettségei. Az adásvételi szerződés megkötésével Ön beleegyezik, hogy elfogadja az árut, és kifizeti részünkre annak árát.

7.11 Az áruk használatára és karbantartására vonatkozó információk. A vásárló az áruval együtt tájékoztatást kap a megvásárolt áru használatáról és karbantartásáról, valamint a nem megfelelő használatból vagy karbantartásból eredő veszélyekről is. Ezt az információt tartós adathordozón, magyar nyelven kell megadni.

7.12 Távkommunikációs eszközök. A vásárló egyetért azzal, hogy az adásvételi szerződés telekommunikációs eszközök alkalmazásával kerül megkötésre. A vásárló adásvételi szerződés megkötéséhez igénybe vett távközlési eszközök használatával kapcsolatosan felmerülő költségeit (Internet-kapcsolat, telefonhívások) a vásárlót terhelik, miközben mindezen költségek mértéke nem tér el az alapdíjak mértékétől.

7.13 Telefonos rendelés. Az árut telefonon is megrendelheti. Ha a megrendelését ily módon adja le, telefonhívás során megadott e-mail címére kap tőlünk egy visszaigazolást megrendelése létrehozásáról, amely tartalmazza az áru teljes árát, valamint az Ön által kiválasztott áru csomagolásával és kiszállításával kapcsolatos költségeket, továbbá a jelen Általános Szerződési Feltételeket, a Panaszkezelési Szabályzatot, az Adatkezelési Szabályzatot és az adásvételi szerződéstől való elállással kapcsolatos űrlapot. Az adásvételi szerződés megkötésére a megrendelés átvételéről szóló visszaigazolás megrendelésben megadott e-mail címre történő kikézbesítésével kerül sor.

8 AZ ÁRU ÁRA ÉS FIZETÉS MÓD

8.1 Ár. Minden ára magyar forintban (HUF) értendő, és már tartalmazza az áfát. Az áru ára arra az időszakra érvényes, amelyre vonatkozóan a webáruház weboldalán megjelenik, ez azonban nem jelenti azt, hogy egyes vásárlóinkkal ne köthetnénk adásvételi szerződést egyedileg egyeztetett feltételekkel. 

8.2 Fizetési mód. Ön az áru árát és az áru leszállításával kapcsolatos költségeket az adásvételi szerződés alapján a megrendelés második lépcsőjében meghatározott módokon fizetheti ki nekünk, éspedig különösen:

A. banki átutalással a bankszámlánkra;

B. készpénzben utánvétes vásárlás esetén.

A vásárló a megrendelés során választja ki az áru kifizetésének és leszállításának módját. 

8.3 Előlegfizetés. Előfordulhat, hogy a vásárlótól előleget vagy más foglalót kérünk.

8.4 Szállítási költségek. Webáruházunk weboldalán az áruk leszállításával kapcsolatos költségekről is tájékozódhat. Az áru szállításával kapcsolatos költségek összege elsősorban a kiválasztott fuvarozótól és az áru szállítási módjától függ. A megrendelt áru súlya szintén befolyásolhatja a szállítási díjat. A szállítási ár automatikusan kiszámításra kerül, amint a terméket a kosárba helyezte. Ezért a szállítási ár megállapításához csak adja hozzá a terméket a kosárhoz. Ettől kifejezetten eltérő értelmű rendelkezés hiányában vételár alatt az áru leszállításával kapcsolatos költségek értendők.

8.5 A csomagolás és a megrendeléssel kapcsolatos egyéb költségek díja. A vásárló a vételárral együtt az áru csomagolásával kapcsolatos költségeket, valamint a választott fizetési módhoz kapcsolódó esetleges felárat is köteles rendezni felénk. A megrendelés kötelező hatályú teljesítése előtt tájékoztatjuk a vásárlót, és közöljük vele a végleges árat, beleértve a csomagolási és szállítási díjat is.

8.6 Kedvezmények. Az általunk a vásárlóknak nyújtott árengedmények nem kombinálhatók kölcsönösen egymással.

8.7 Irreális termékár. Irreális ár, pl. 0 Ft (nulla magyar forint) vagy erősen nem piacképes ár feltüntetése esetén, ahol piacképtelen árnak minősül a beszerzési árunk alatti ár, fenntartjuk a jogot, hogy az adott a tételt kivegyük a megrendelésből (azaz részben vagy teljesen elállni a fokozottan nem piaci árú termékre vonatkozó adásvételi szerződéstől). A vásárlót erről a tényről az e-mail címén tájékoztatjuk.

8.8 A számla formája. Kikötjük, hogy a számlákat elektronikusan az e-mail címre küldjük.

9 MINDEN, AMIT A SZÁLLÍTÁSRÓL TUDNIA ÉRDEMES

9.1 Az áru leszállításának időpontja. Ha az árut raktáron lévőnek nyilvánítjuk, akkor általában a megrendelés beérkezésétől számított 5 munkanapos szállítási határidővelvagy az árura vonatkozóan megadott más határidővel küldjük el. Ennek során vállaljuk, hogy az árut az adásvételi szerződés megkötésétől számított legfeljebb 30 napon belül leszállítjuk. Ez a szállítási határidő nem vonatkozik a beszállítóknál raktáron lévő árukra. Ez a szállítási határidő nem vonatkozik azokra az árukra, amelyeket a vásárló kérésére módosítanak (ezekben az esetekben a szállítási határidő mindig egyedileg kerül egyeztetésre). Nem vonatkozik azokra az árukra sem, amelyek a beszállító raktárkészletén vannak (általában 14 napon belül szállítunk) vagy csak gyártásban vannak (kivételes esetekben a szállítási idő több hónap is lehet - ebben az esetben mindig egyénileg tárgyalunk Önnel, és felajánljuk Önnek a hasonló árukra való esetleges cserét, a megrendelés törlését és a pénzvisszatérítést). Néha előfordulhat, hogy a „raktáron” jelzett árucikkek rövid időn belül elfogynak. Amennyiben az a helyzet állna elő, hogy az áru kimerült, és nem tudjuk az Ön által megrendelt árut a megadott határidőn belül leszállítani, akkor felvesszük Önnel a kapcsolatot, hogy megállapodjunk a további teendőkről. Ha az áru mellett „Megrendelésre” szerepel, a szállítási határidőről egyedileg tárgyalunk Önnel, mivel a szállítás az alvállalkozónk lehetőségeitől függ. A szállítási határidő ellenére mindig igyekszünk a lehető leghamarabb előkészíteni és leszállítani a megrendelést a vásárlónak. 

9.2 Az áru átvétele. Az áru vásárlónak történő leszállítása esetén az áru abban a pillanatban kerül általunk átadásra, amikor a szállító az átadás helyén (általában a vásárló által megjelölt átadási hely első ajtaja/kapuja/behajtója) átadja az árut a vásárlónak. A megvásárolt áru sérülésének és véletlenszerű minőségromlásának kockázata az áru vásárló általi átvételének pillanatában száll át a vásárlóra. Amennyiben a vásárló az árut személyesen veszi át, az áru a vásárló vagy a vásárló által kijelölt más személy általi átvétel pillanatában tekinthető leszállítottnak.

9.3 Különleges szállítási mód díja. Abban az esetben, hogy a szállítási mód a vásárló egyedi kérelme alapján került kiválasztásra, a vásárló viseli az e szállítási móddal kapcsolatos kockázatokat, valamint az esetleges kiegészítő költségeket.

9.4 Újbóli leszállítás és kapcsolódó költségek. Abban az esetben, ha a vásárló oldalán felmerült okokból kifolyólag az áru kikézbesítésével ismételten kell próbálkozni vagy a megrendelésben feltüntetettektől eltérő módon kell azt lebonyolítani, a vásárló köteles kifizetni az ezzel kapcsolatos költségeket. Ha a vásárló nem veszi át az utánvéttel leszállított árut, az eladó jogosult a vásárló kérésére megismételt szállítás költségeinek megtérítését követelni. Ugyanakkor az Eladó jogosult a vásárlótól előlegfizetést kérni saját érdekeinek védelme és a károk megelőzése érdekében.

9.5 Az áru átvételének elmaradásával potenciálisan az eladó oldalán keletkező kár. Ha a fogyasztó-vásárló nem veszi át az árut, amikor azt a fuvarozó leszállítja, és az áru visszaszállításra kerül az eladónak, ugyanakkor az áru sikertelen leszállítását követő 14 napon belül a fogyasztó-vásárló nem áll el az adásvételi szerződéstől, az Eladó jogosult a vásárlótól megkövetelni a fuvarozó által az áru eladóhoz történő visszaszállításáért felszámított díj megtérítését. Ez a költség az eladó oldalán keletkező olyan kárnak minősül, amelyet a Polgári Törvénykönyv 2913. szakaszának (1) bekezdése értelmében a vásárló jogi kötelezettségeinek megszegése okozott. Amennyiben a vásárló nem veszi át a leszállított árut, az eladó jogosult a tárolásért 3000 Ft (azaz háromezer magyar forint) összegű raktározási díjat felszámítani, vagy elállhat az adásvételi szerződéstől.

9.6 Az áru vállalkozó általi átvételének elmulasztása. Ha a vállalkozó-vásárló nem veszi át az árut, amikor azt a fuvarozó leszállítja, és az áru ezt követően visszaszállításra kerül nekünk, mint eladónak, jogosultak vagyunk a vállalkozó-vásárló felé kiszámlázni a fuvarozó által az áru címünkre történő visszaszállításáért felszámított díjat. Ez a költség az eladó oldalán keletkező olyan kárnak minősül, amelyet a Polgári Törvénykönyv 2913. szakaszának (1) bekezdése értelmében a vállalkozó-vásárló jogi kötelezettségeinek megszegése okozott. Amennyiben a vásárló nem veszi át a leszállított árut, az eladó jogosult a tárolásért 3000 Ft (azaz háromezer magyar forint) összegű raktározási díjat felszámítani, vagy elállhat az adásvételi szerződéstől.

9.7 Követelés-beszámítási lehetőség. a Polgári Törvénykönyvnek megfelelően jogosultak vagyunk az áru tárolási díjának megfizetésére vonatkozó követelést, valamint a vásárló ÁSZF ezen része szerinti jogi kötelezettségeinek megszegése miatti kártérítési igényt egyoldalúan beszámítani a vásárló vételár visszatérítésére vonatkozó követelésébe.

9.8 Vásárlói kötelezettségek az áru átvételekor. A vásárló köteles az árut annak átvételekor leellenőrizni, és meggyőződni annak jellemzőiről (különösen arról, hogy a megfelelő típusú árut kapta-e, hogy az áru a megállapodás szerinti minőségű-e, valamint hogy az áru csomagolása tartalmaz-e mindent, amit a használati útmutató szerint tartalmaznia kell). Amennyiben a szállítmányt a fuvarozó láthatóan megrongálta, a vásárló köteles nem átvenni a szállítmányt a fuvarozótól. A késedelem okától függetlenül nem vállalunk felelősséget a fuvarozó által okozott károkért vagy az áru késedelmes szállításáért.

10 ELEKTROMOS BERENDEZÉSEK VISSZAVÉTELE

10.1 Visszavétel az Ön otthonában. Ha a tőlünk rendelt árut házhoz szállíttatja, kötelesek vagyunk azt is biztosítani, hogy a fogyasztó-vásárló a használt háztartási elektromos készülékeket, elektromos hulladékot, elemeket vagy akkumulátorokat átadhassa a szállítónak. Az ilyen visszavétel feltétele, hogy a vásárolt és a visszavitt elektromos berendezések darabszámának meg kell egyeznie, és hasonló típusúnak és felhasználásúnak kell lennie (más szóval darabot darabért). Ahhoz, hogy ezt a visszaküldést el tudjuk végezni, kérjük, a megrendelésben - a megrendelés megjegyzésében - jelezze, hogy milyen elektromos készüléket és milyen számban, esetleg milyen méretben szeretne visszaküldeni.

10.2 Hol adhatók még le régi elektromos készülékek? Az elektromos berendezéseket, elektromos hulladékokat, elemeket vagy akkumulátorokat az adott településen az ilyen hulladékok gyűjtésére kijelölt gyűjtőudvarokban is leadhatja.

10.3 Miért kell az elektromos berendezéseket különleges módon kezelni? Az elektromos berendezéseket nem szabad a vegyes hulladékkal együtt ártalmatlanítani. Ellenkező esetben megsértheti a hulladéktörvényt és/vagy a kapcsolódó rendelkezéseket. Ezenkívül az elektromos berendezésekből és a hulladékból származó káros anyagok károsíthatják a környezetet és az emberi egészséget. Ezen túlmenően a visszavétel és az újrahasznosítás olyan elektromos berendezéseket és hulladékot eredményez, amelyek újrafelhasználhatók új berendezések gyártásához. 

10.4 Utalvány. Az elektromos és elektronikus berendezésekkel kapcsolatos hulladékgazdálkodási tevékenységekről szóló 197/2014. kormányrendelet (VIII.1.) szerint. Ha a fogyasztó/a hulladék tulajdonosa a hulladékká vált használt elektromos berendezést a forgalmazónak visszavételre vagy a forgalmazás helyén történő begyűjtésre felajánlja, a forgalmazó a hulladék fogyasztója/tulajdonosa általi új elektromos/elektronikus berendezés vásárlása esetén a kormányrendelet 2. mellékletének 2.1 pontjában meghatározott értékű vásárlási utalványt biztosít az alábbi feltételekkel:

a) a vásárlási utalványon szereplő összeg alapján adható kedvezmény nem haladhatja meg az új elektromos berendezés fogyasztói vételárának 10%-át;

b) egy utalvány csak egy új elektromos berendezés vásárlására használható fel;

c) az utalvány kizárólag új elektromos berendezés vásárlására váltható be a használt vagy kiselejtezett elektromos berendezés átadásának napján és helyén;

d) az utalvány összege nem utalható át.

11 ABRONCSOK VISSZAVÉTELE

11.1 Visszavétel. A hulladékokról és egyes törvények módosításáról szóló 79/2015. Tt. sz. törvénynek megfelelően a gumiabroncsok márkájától, módjától és forgalomba hozatalának időpontjától függetlenül biztosítjuk a hulladék gumiabroncsok ingyenes visszavételét. A gumiabroncs végfelhasználója köteles a gumiabroncsot, miután az hulladékká vált, a gumiabroncs forgalmazójánál, hulladékgyűjtő telepen vagy más, az önkormányzat által meghatározott helyen leadni, kivéve a régi jármű kerekein elhelyezett hulladékgumit, amelyet a régi járművek gyűjtésére jogosult személynek vagy a régi járművek feldolgozójának ad át.

12 TULAJDONJOG FENNTARTÁSA

12.1 A vételár teljes kifizetése. Az áru tulajdonjogát a vonatkozó adásvételi szerződésnek megfelelően a vételár teljes kifizetéséig fenntartjuk vásárlóink számára. Ez azt jelenti, hogy ha nem fizeti ki a vételárat, nem válik az áru tulajdonosává.

12.2 Vállalkozó-vásárlókkal szembeni fenntartás. Vállalkozó-vásárlók esetében mindaddig fenntartjuk az áruk tulajdonjogát, amíg a velünk szemben fennálló összes tartozásukat ki nem egyenlítették. A vásárló köteles kellő gondossággal kezelni a tulajdonjog fenntartása alá tartozó árukat, és azokra saját költségén új áru értékre vonatkozó kárbiztosítást kötni.

13 ELÁLLÁS AZ ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉSTŐL

13.1 A vásárló adásvételi szerződéstől való elállásának joga. A fogyasztó-vásárló adásvételi szerződéstől való elállási jogára a jelen ÁSZF 5. pontjában foglalt rendelkezések az irányadók.

13.2 A vállalkozó adásvételi szerződéstől való elállási joga. Az üzleti vásárlóknak a vonatkozó jogszabályok által megengedett módon van joguk elállni az adásvételi szerződéstől. Vállalkozó-vásárlónak nincs joga 14 napon belül indoklás nélkül elállni az adásvételi szerződéstől, ez a jog csak a fogyasztót illeti meg. Ha a vállalkozó-vásárló visszaküldi az árut, és nem a Polgári Törvénykönyv szerinti hibára hivatkozik, figyelmeztetjük, hogy a jelen ÁSZF 9.6. és 9.7. pontja szerint felszámíthatjuk neki az áru tárolási költségeit, és egyben felszólítjuk , hogy vegye vissza az árut.

13.3 Ki nem fizetett vételár. Ha a vásárló nem fizette ki a vételárat megfelelően és időben, elállhatunk az adásvételi szerződéstől.

13.4 Eljárás elfogyott készletek esetén. Jogunk van az árukészlet elfogyása vagy a megrendelt áru rendelkezésre nem állása miatt elállni az adásvételi szerződéstől. Továbbá elállhatunk az adásvételi szerződéstől, különösen akkor, ha a vásárló megtagadja az áru átvételét.

13.5 Ajándék. Ha a vásárló az áruval együtt ajándékot is kap, és ezt követően eláll a velünk kötött adásvételi szerződéstől, köteles az ajándékot visszaküldeni. A köztünk és a vásárló között létrejött ajándékozási szerződés ezért egy úgynevezett felbontó feltétellel jön létre, amely szerint ha a vásárló eláll az adásvételi szerződéstől, az ajándékozási szerződés az ilyen ajándékra vonatkozóan hatályát veszti.

14 MI TÖRTÉNIK, HA AZ ÁRU HIBÁS

14.1 Hivatkozás a Polgári Törvénykönyvre. A szerződő felek hibás teljesítéssel kapcsolatos jogait és kötelességeit a vonatkozó általánosan kötelező érvényű jogszabályok, különösen a Polgári Törvénykönyv rendelkezései szabályozzák.

14.2 Panaszkezelési szabályzat. Felelősségünkkel kapcsolatosan a felek további jogait és kötelezettségeit az eladó Panaszkezelési Szabályzata szabályozza.

15 ÉRTÉKESÍTÉS UTÁNI SZOLGÁLTATÁSI FELTÉTELEK, EGYÉB SZOLGÁLTATÁSOK

15.1 Értékesítést követő szolgáltatások nyújtása. A vállalkozó értékesítés utáni szolgáltatást nyújt ügyfeleinek, a vállalkozó egyedileg közelít az adott értékesítés utáni szolgáltatási kínálathoz. A vásárlót szerződéses partnerünkhöz is irányíthatjuk, aki jogosult az áru garanciális állapotának szakszerű felmérésére, valamint az általunk értékesített áru garanciális javítására.

15.2 Hogyan léphet kapcsolatba velünk? Telefonon vagy e-mailben tudathatja velünk, milyen szolgáltatásra vagy javításra van szüksége. Örülünk, ha küld egy fényképet a tárgyról, hogy fel tudjuk mérni, milyen munkákra lesz szükség. Szükség esetén felvesszük Önnel a kapcsolatot, hogy további részleteket tudjunk meg az áru állapotáról. Végül e-mailben árajánlatot küldünk a szolgáltatásainkról.

15.3 Milyen eljárásra számíthat? Mindig az egyedi esetet kell értékelni, majd meghatározásra kerül a logisztika ára (az áru ügyfélhez és ügyféltől szállítása, illetve a fuvardíj, ha az árut az ügyfél által megadott helyen szervizelik), valamint magának a szolgáltatásnak és a pótalkatrészeknek az ára, ha van ilyen. Meg tudja majd ítélni, hogy megéri-e az árukat szervizelni, vagy inkább új árukat vásárolna.

15.4 További információk és szolgáltatások. Értékesítés utáni szervizzel kapcsolatosan további információkat webáruházunk szerviz rovatában talál. Ebben a részben részletesebb információkat talál az ügyfeleinknek nyújtott egyéb szolgáltatásainkról is. Ez főként az áruk engedélyezett összeszerelésére és szétszerelésére, valamint ártalmatlanítására stb. vonatkozik. Az egyes szolgáltatásokat - beleértve a szolgáltatásaik árlistáját is - itt részletesebben ismertetjük.

16 SZEMÉLYES ADATOK VÉDELME

16.1 Adatvédelmi Szabályzat. Vásárlóink személyes adatainak védelme nagyon fontos számunkra. A személyes adatok kezelésének, valamint az üzleti célú tájékoztatók küldésének szabályait társaságunk Adatvédelmi Szabályzata szabályozza.

16.2 Üzleti tájékoztatók. A vásárló elektronikus címére kapcsolódó árukat vagy szolgáltatásokat tartalmazó üzleti tájékoztatókat küldünk (ügyfeleknek szóló üzleti tájékoztatók). Az e-mail cím személyes adatnak minősül, és a hasonló termékeink és szolgáltatásaink népszerűsítéséhez fűződő jogos érdekünk alapján üzleti tájékoztatók küldése céljából a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló 2016/679 Európai Parlamenti és Tanácsi rendeletnek (általános adatvédelmi rendelet) megfelelően kerül feldolgozásra. Az üzleti tájékoztatók címzettjeinek listájáról Ön bármikor leiratkozhat.

16.3 Sütik. Társaságunk (hozzájárulás alapján vagy jogos érdekeink védelme érdekében) végberendezésen tárolt úgynevezett süti fájlokat használ. Az ügyfelek közvetlenül a weboldalunkon állíthatják be a preferenciáikat, ahol a sütikről szóló információkat találnak.

17 VIS MAIOR

17.1 Mi a vis maior. Jelen ÁSZF alkalmazásában vis maiornak minősül minden olyan az eladó akaratától független esemény, amely akadályozza kötelezettségei teljesítését és amelyet nem lehetett előre látni vagy amelynek következményei megelőzhetők vagy elháríthatók lettek volna. Vis maiornak minősül többek között a természeti katasztrófa, tűz, robbanás, árvíz, földrengés, terrortámadás, háború, sztrájk vagy más, a Felek ellenőrzési körén kívül eső esemény (beleértve a COVID-19 betegség terjedése által okozott helyzeteket).

17.2 Az eladó felelősségének kizárása. Az eladó vis maiorjának időtartama alatt nem vagyunk felelősek az adásvételi szerződés és a jelen ÁSZF szerinti kötelezettségeink nem teljesítéséért.

18 ÉS VÉGÜL AMIT JÓ, HA TUD

18.1 Milyen jog szabályozza a jogviszonyunkat? Jelen Megállapodás irányadó joga a Szlovák Köztársaság joga, elsősorban annak Polgári Törvénykönyve. Ez nemzetközi elem jelenléte esetén is igaz. Tisztában vagyunk azonban azzal, hogy e választás nem foszthatja meg a fogyasztó-vásárlót a szokásos tartózkodási helye szerinti ország jogszabályai által biztosított védelemtől.

18.2 A fogyasztói jogok tiszteletben tartása iránti kötelezettségvállalás. Amennyiben a jelen ÁSZF rendelkezései és a fogyasztóvédelemre vonatkozó törvényi rendelkezések között nem szándékos ellentmondás áll fenn, irányadónak nem a jelen ÁSZF rendelkezései minősülnek, és az Eladó vállalja azok betartását.

18.3 Az ÁSZF érvénytelen vagy hatástalan rendelkezései. Amennyiben az ÁSZF bármely rendelkezése érvénytelen vagy hatálytalan, vagy azzá válik, az érvénytelen rendelkezés helyébe olyan rendelkezés lép, amelynek jelentése a lehető legközelebb áll az érvénytelen rendelkezéshez. Egy rendelkezés érvénytelensége vagy hatályon kívülisége nincs kihatással a többi rendelkezés érvényességére.

18.4 Nemzetközi elem. Nemzetközi elem fennállása esetére megállapodunk abban, hogy a közöttünk fennálló jogviszonyra a Szlovák Köztársaság joga, különösen a Polgári Törvénykönyv az irányadó. Ez a jogválasztás azonban - a szerződéses kötelezettségekre alkalmazandó jogról szóló, 2008. június 17-i 1275/2006 593/2008/EK Európai Parlamenti és Tanácsi rendelet („Róma I.”) 3. cikkével összhangban - nem foszthatja meg a vásárló foszthatja a Róma I. 2. cikke szerinti szokásos tartózkodási hely szerinti ország joga által biztosított védelemtől.

18.5 A Bécsi Egyezmény kizárása. A Felek megállapodnak abban, hogy a szóban forgó egyezmény 6. cikkével összhangban kifejezetten kizárják az Egyesült Nemzetek Szervezetének áruk nemzetközi adásvételi szerződéseiről szóló egyezménye (az Egyesült Nemzetek Szervezetének áruk nemzetközi adásvételi szerződéseiről szóló egyezménye vagy a bécsi egyezmény) alkalmazását.

18.6 Jogviták és joghatóság. A felek továbbá megállapodnak abban, hogy az Adásvételi Szerződésből eredő, nemzetközi elemet tartalmazó jogviták rendezésére mindig a Szlovák Köztársaság társaságunk székhelye, illetve a tárgy szerint illetékes bíróságai rendelkeznek joghatósággal. Mindez nem érinti a vásárlók külön jogszabályok szerinti jogait. A szerződés nyelve a magyar nyelv.

18.7 Az adásvételi szerződés archiválása. Az eladó elektronikus formában archiválja az adásvételi szerződést, és az harmadik személyek számára nem hozzáférhető.

18.8 Adásvételi szerződéstől való elállás űrlap. Jelen ÁSZF szerves részét képezi az adásvételi szerződéstől való elállásra vonatkozó űrlap.

18.9 Az adásvételi szerződés eltérő feltételeiről szóló megállapodás. Az ÁSZF rendelkezései az adásvételi szerződés szerves részét képezik. Az ÁSZF-től eltérő feltételek meghatározására az Adásvételi Szerződésben nyílik mód. Az Adásvételi szerződés tartalmazta eltérő rendelkezések előnyt élveznek az ÁSZF rendelkezéseivel szemben.

18.10 Az ÁSZF elfogadásának szükségessége az adásvételi szerződés megkötéséhez. Jelen ÁSZF elfogadása önkéntes, de a vásárló megrendelésének létrehozásához nélkülözhetetlen. 

18.11 Az ÁSZF érvényessége. Jelen ÁSZF 2024.10.15 -től érvényesek, és hatályon kívül helyezik a korábbi üzleti feltételeket.